“Örneğin sabah kalktınız ve buzdolabını açtınız. Buzdolabının sisteme bağlı olup konuşabilen, ihtiyaçlara göre gerekirse market siparişi verebilen, teknik servisle iletişime geçip arıza bilgisi yollayan bir yapıda olmasına çalışıyoruz. Bu konuda tüm dünyada ve Türkiye’de yaptığımız çalışmalar var. Keza bunu çamaşır makinasına, bulaşık makinasına da uyarlayabilirsiniz.”
Kurumsal organizasyonlar mobilde
Atos’un kurumsal teknolojik çözümlerinin de bulunduğunu belirten Erdoğan, “Kurumların satış organizasyolarının da artık mobil olduğunu görüyoruz. Müşteriye daha fazla dokunabilmek için müşterinin yanında olmak gerekiyor. Bu nedenle satış ekipleri de ofis yerine çok daha fazla zamanı dışarıda geçiyorlar. Bu anlamda biz de onların hayatını kolaylaştıracak mobil saha satış otomasyon sistemleri geliştirdik. Şirketlerin sahadaki teknik servis elemanlarının ya da mühendislerinin merkezle olan iletişimini hızlı bir şekilde sağlamaya yarayan bu sistemler, iş emirlerini hızla merkeze ulaştırarak gün içinde verimliliğin arttırılmasını sağlıyor” diyor. Atos’un bankacılık alanındaki mobil projeleri ise gerek bankaya kattığı verimlilik gerekse müşterilere getirdiği kolaylıklarla dikkat çekiyor. Bankalara mobil çözüm teknolojileri konusunda destek sunduklarını dile getiren Erdoğan, şöyle devam ediyor:
“Elinde kağıt formlar, müşterilerin başvurularını toplayan saha satış ekipleri artık nostalji oluyor. Atos’un mobil teknolojik çözümleriyle artık ekipler, tablet cihazlarla saniyelerle yarışırken, hızlı ve doğru bilgiye de ulaşabiliyor. Herhangi bir ürünle ilgili talep gelmesi durumunda daha hızlı, daha doğru bir biçimde alınan bilgi anında sisteme gönderiliyor. Bu durum, işlemlerin daha hızlı onaylanmasını, müşteri memnuniyetinin artmasını sağlıyor. Süreçlerin kısalması da bankalara verimlilik getiriyor.”
Cepten ödeme yapmaya alışacağız
Atos’un mobil ödeme konusunda dünyanın muhtelif yerlerinde örnek projeleri var. Türkiye’de mobil ödeme sistemlerinde bir çeşit karmaşa yaşandığını belirten Erdoğan’a göre, bunun nedeni pazara, potansiyel gören çok fazla sayıda oyuncunun dahil olması. Binlerce şirketin yazılım geliştirerek dahil olduğu pazarda penetrasyonlar ise düşük. “Cep telefonlarını ödeme aracı olarak kullanan az insan var” diyen Erdoğan’a göre, durum hem Türkiye hem dünyada böyle.
Ancak Erdoğan’a göre, bu durum çok yakında değişecek. Mobil cihazlar üzerinden bankacılık işlemleri yapan şirket sayısının artacağına inandıklarını belirten Erdoğan, “İnternet bankacılığını kullanan insanların büyük bir kısmının mobile kayacağına, mobil sistemleri kullanacağına inanıyoruz. Birçok bankada da mobil dijital dönüşüm tamamlanmadı. Bu dönüşümün tamamlanmasıyla da banka tarafında yeni projeler gerçekleşecektir” diye konuşuyor. Kullanıcı tarafındaysa bu gelişimler hayatımızı biraz daha kolaylaştıracak. Dünyanın çok daha mobil olacağına inandığını belirten Erdoğan, yakında telefon dışında otomobillerimizden, gözlük ya da saatlerimizden de bankacılık işlemleri yapılacağını söylüyor. Mobil sistemler bu noktaya doğru evrilirken, Atos da teknolojik altyapılarını bu yönde geliştirmeyi ve çeşitlendirmeyi sürdürüyor.