“Bu işbirliklerinin e-ticaret pastasını büyüteceğine inanıyoruz. “Korumalı Alışveriş” ürünümüzü internet üzerinden alışveriş yapmaktan çekinenler için tasarladık. Her ödeme yapıldığında, isme özel bir koruma hesabı açılıyor ve internet sitesine ödemeler ancak üründen memnun kaldığınızda aktarılıyor. Türkiye’deki girişimcilik ekosistemini de destekliyoruz. iyziStart programımızla girişimciliğe adım atanlara destek oluyoruz.”
Finans sektörünün odağında yapay zekâ var. Orkun Saitoğlu, yapay zekâ gibi teknolojilerin kullanıcı deneyimini iyileştirmek adına bütün dijital uygulamalarda yaygınlaşacağı beklentisini paylaşırken, “Her gelişme, kısa vadede tüketiciler ile doğrudan iletişim kanalları bulunan tüm sektörleri eşit şekilde etkileyecek. Orta vadede ise günlük operasyonu yarı otomatik olarak gerçekleşen finans, lojistik ve sağlık gibi sektörlerin güvenlik, müşteri derecelendirme, planlama ve kişiselleştirme gibi alanlarında bu gelişmelerle yenilikler göreceğiz” dedi. Yapay zekâ çalışmalarını iyzico’da Veri Bilimi Ekibi ile yürüttükleri bilgisini veren Saitoğlu, şöyle devam etti:
“Veri Bilimi Ekibi ile yapay zekâ üzerine çalışmalarda, temelde e-ticarette güvensizliği ve dolandırıcılığı önlemeyi amaçladık. Çalışmalarımıza ilk olarak ‘Frauctive’ adını verdiğimiz TÜBİTAK destekli bir Ar-Ge projesi ile başladık. Frauctive, daha akıllı bir yaklaşım kullanması sayesinde dürüst müşterilerin alışverişlerini zorlaştırmadan sahtekârlık önleyebilirken, iyzico’yu farklılaştırıyor. Blockhain teknolojisini de yakından takip ediyoruz. Eğer ödeme sistemleri alanında da regülasyona uyumlu oyun alanları açılırsa, bizim de geliştirmek istediğimiz projeler olacak.”