BThaber

Editör

e-Ticarette TV reklamlarını da ölçmek artık mümkün

1 dakika okuma süresi.
e-Ticarette TV reklamlarını da ölçmek artık mümkün
Dijital pazarlama optimizasyonu şirketi Metrics34, e-ticaret şirketlerinin televizyon reklamlarının getirilerini ölçmelerini sağlayan TV-Takibi uygulamasını kullanıma sundu. Metrics34’ün Almanya merkezli iş ortağı intelliAd tarafından geliştirilen ve Türkiye’de sunulan uygulama ile e-ticaret siteleri TV’de yayınlanan reklamlarının verimliliğini ölçebiliyorlar.

Uygulama hakkında bilgi veren Metrics34 Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karaçam, e-ticaret sitelerinin reklam mecrası olarak artık televizyondan da yararlandıklarına işaret etti. TV-Takibi’nin e-ticaret sitelerine sağladığı temel faydayı ‘ölçümleme’ olarak gösteren Karaçam, şu detayları paylaştı:

“Yeni hizmetimiz, yayınlanan TV reklamlarının e-ticaret sitelerine ne derece fayda sağladığını, tıpkı dijital ortamda yürütülen pazarlama faaliyetlerine ilişkin ölçümlerde olduğu gibi ortaya koyuyor. Reklam spotlarının istenilen zaman aralıklarında yayınlanması için medya planının oluşturulmasında da TV-Takibi’nden yararlanılıyor. Böylece reklamlar için en iyi yerleştirme ve en iyi geri dönüş sağlanıyor. Her e-ticaret şirketinin hedef kitlesi farklı olduğu gibi, hedeflenen kesimlerin TV izleme alışkanlıkları da farklılık gösteriyor. TV-Takibi sayesinde, reklam yayınlandığı anda e-ticaret şirketinin sitesi dahil tüm dijital pazarlama kanallarında gerçekleşen tüm aktiviteler mercek altına alınıyor. Bu da, yürütülen TV reklam kampanyasından aynı reklam bütçesi ile daha fazla getiri elde edilmesini sağlıyor.”