Yetkili KEP hizmet sağlayıcılarından biri olan TÜRKKEP’in Genel Müdürü Yüksel Samast, EPDK’nın elektronik yazışma (e-Yazışma) projesi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Samast, e-yazışmanın mevzuatta “Resmi bir yazıya ilişkin bilgilerin Kalkınma Bakanlığı Elektronik Yazışma Teknik Rehberinde tanımlanmış e-Yazışma kurallarına uygun şekilde tek bir elektronik dosya şeklinde oluşturulmuş hali” olarak tanımlandığını belirtti. Samast; e-yazışmanın, kurumlar arasında yapılan resmi yazışmaların elektronik imzalı (e-İmzalı) e-yazışma paketi olarak KEP aracılığıyla gönderilmesini ve alınmasını sağladığını aktardı.
Lisans sahiplerine e-yazışma şartı
EPDK, elektrik ve doğalgaz dağıtım ve perakende lisansı verdiği şirketlerle ilgili bilgi edinme ve tüketici şikâyetleri hakkındaki yazışmaları, Kalkınma Bakanlığı’nın Elektronik teknik rehberine uygun olarak hazırlanacak e-yazışma paketi olarak KEP sistemi üzerinden yapma kararı aldı. Bu kapsamda, ilgili lisans sahiplerinin 1 Ekim 2015 tarihine kadar kurumsal KEP adreslerini EPDK’ya yazılı olarak bildirmeleri ve 1 Aralık 2015 tarihine kadar da e-yazışma için gerekli teknik alt yapı çalışmalarını ve testlerini tamamlayıp çalışır hale getirmeleri ve yıl sonuna kadar canlıya geçiş için EPDK’dan yazılı onay alarak 1 Ocak 2016 sistemi kullanmaya başlamaları gerekiyor.