Açıklamalara göre, şu ana kadar yaklaşık 90 başvurudan eBrandValue, Antropi, Neoses, KogniGo, MystIC ve SiS isimli altı proje Girişim Fabrikası’na giriş için onay aldı.
Kuluçka merkezinden farkı nedir?
Verilen bilgilere göre, “İş hızlandırma merkezi” formatında kurulan Girişim Fabrikası’nın kuluçka merkezleri gibi oluşumlardan en önemli farkı, ÖzÜ akademisyenleri ve tecrübeli seri girişimcilerin birlikte pratik ve teorik koçluğu/mentorluğuyla hedefe odaklı stratejiler geliştirilmesi, girişimcilerin Türkiye’deki tüm melek yatırımcı ağları ile buluşturulması ve profesyonel servis desteklerinin verilmesi olarak belirtildi. Girişimcilerin, 12 ay içinde yatırımcı desteği de alarak ”mezun olmaları” hedefleniyor.
Kimler, nasıl ve nereye başvurabilir?
Girişim Fabrikası’na net bir iş planına ve en az iki kişilik girişimci ekibine sahip girişimciler zamanlarının tamamını projede geçirme şartıyla, okul veya sektör kriteri gözetilmeksizin ücretsiz başvurabiliyor. Adayların öncelikle www.girisimfabrikasi.com adresinden çevrimiçi başvuruda bulunması gerekiyor. Uygun görülen adaylar, projelerini sunmak için davet ediliyor. Girişim Fabrikası Direktörü ve ilgili proje konusunda uzman akademisyene yapılan sunumun sonrasında ise uygun bulunan projelerin girişimcilerine iş planı eğitimi veriliyor. Girişimcilerin, eğitimin ardından ilgili akademisyenlere danışarak, 15 gün içinde iş planı hazırlayıp bunu Fabrika Yürütme Kurulu’na sunması bekleniyor. Sonrasında girişimci iki günlük yoğun temel ders eğitimlerini alarak Girişim Fabrikası’nda çalışmaya başlayabiliyor.