“Bu durum, ister istemez bankaların dönüşüm planlamalarının değişmesine neden olurken, bu kanallara giriş yapan kullanıcılar için daha gelişmiş güvenlik uygulamalarının oluşmasına da katkıda bulunuyor. Örneğin BDDK’nın 26 Kasım 2015 tarihli tebliği ile bankalar, kendi dijital kanallarına giriş yapılırken ikinci faktör olarak kullanılan müşteri kredi kartı bilgilerini ve “Touch ID” ismini verdiğimiz parmak izi ile doğrulamayı giriş mekanizmasından 31 Aralık 2015 itibariyle çıkarmak durumunda kaldı. Bu tebliğ ile farklı girişi senaryoları üretilip dönüşümün gerektirdiği güvenlik seviyesine rahatça ulaşılacaktır.”
Süreç optimizasyonu öncelikli tercih
Finans kuruluşlarının temel hedefi; dönüşüm içinde, süreçlerini büyük veriden faydalanabilecek şekilde optimize etmek olacak. Ürün odaklı yapıdan, müşteriyi birebir tanıyıp kişiye özel hizmet odaklı yapıya dönüşen sektörde tüm platformlarda aynı kullanıcı deneyimi altında büyük veriyi kişiye özel hizmet verisine dönüştürebilecek ve bunu ilerleyen dönemde giyilebilir teknolojilerle destekleyebilecek olan bankalar, rekabet dünyasında birkaç adım önde olacak.