Bireysel servis amaçlı uygulamalar önemli olacak
Ürün bazlı öne çıkan ürünleri olduğuna da değinen Duygu, bunlardan en önemlisinin de dışa arama IVR uygulaması olduğunu belirtti. Telekom pazarının bu çözüme önemli ölçüde ihtiyacı olduğunu ifade eden Duygu, yurtdışında da talebin aynı konu üzerinde yoğunlaştığını vurguladı. Katma değerli servisler pazarının durumunu da değerlendiren Duygu’ya göre Türkiye’de şu anda 1 milyar TL’lik katma değerli servis pazarı büyüklüğü söz konusu.
Konuşma gelirlerinin dışında kalan en büyük katma değerli servis getiren uygulamaların SMS bazlı uygulamalar olduğunu ifade eden Duygu şöyle konuştu: “SMS dışında kalan bölümde pazarı değiştirmek adına da faaliyetlerin sürdürüldüğünü görüyoruz. Nokta belirlemenin tüketicinin alışkanlıkları ile birleştirildiğinde değerli servis uygulama platformu olacağını ve pazarda farklı sektörlerde dikey pazarların ihtiyacı için kullanılabileceğini görüyoruz. Bireysel servis amaçlı uygulamalar gelecek bunlar önemli olacak.”
Defne olarak sundukları 20’nin üzerinde ürün çeşidi olduğunu da belirten Duygu, hem ses hem de görüntülü görüşme için de bir kulvar açılması gerektiğine dikkat çekti. Duygu, “Diğer taraftan katma değerli servisler ve mesajlaşma kulvarlarından elde ettiğimiz gelirlerin birbirine denk olduğu söylenebilir. Ses tarafında önemli ölçüde katma değerli servisler tarafı için hedeflerimiz var. Bu noktada geçmiş deneyimlerimizle hangi tip servislerin ne ile karşılanabileceği konusunda Defne’nin bir deneyimi oluştu” diye konuştu.