Müşteriyi daha iyi anlamak ve sürekliliği olan bir ilişki için kanalı nasıl kullanmalıyız? “Müşteri beğenirse herkese söyler ve sosyal medyanın da sırrı bu” diyen Rogers, şöyle devam etti:
“Müşteri kriterleri farklılık gösterebilir. Şirketler de buna göre hazırlanmalı. Çünkü artık insanlara bir sunumda indirimle yetinemezsiniz. Tersine bu, paylaşımı zedeler. Bunun yerine ek bilgi verebilir, ünlü bir blog linkini yönlendirerek veya bir ödülle farkındalık yaratabilir, bilgi ve erişim sunabilirsiniz.”
Bir kokteyl partisinde sohbeti kontrol etmenin imkânsızlığını örnek gösteren Rogers’ın önerisi, ‘güvenilir bir katılımcı’ olmak. “Olanı, sohbeti kontrol edemezsiniz, ama kendinizi, yaptığınızı anlatmayı, güvenilir bir ilişki kurmayı kontrol edebilirsiniz” detayını paylaşan Rogers, ‘Extreme Trust’ kitabından bahsederek, “Her şey tüketici güvenine dayanıyor” dedi. Burada da uzmanlık ve müşteriye yönelik iyi niyet sergilemek önem kazanıyor. Rogers’a göre, bunları yapan marka doğru yolda demektir.