İş sürekliliği için hedeflerin iyi belirlenmesi çok önemli. Doğru analiz ve planlama diğer önemli bileşenler. İş sürekliliği planının oluşturulmasının tüm iş birimlerinin katılımı ile olması gerektiği özellikle vurgulanırken, tüm birimlerin katılımının sağlanmasının en önemli faydası ise kurumda iş sürekliliği kültürünün oluşturulmasının sağlanması olarak gözüküyor.
Her daim yaşayan bir süreç olan iş sürekliliği konusunda kurumsal bir kültürün oluşması çok önemli. Türkiye’de iş sürekliliği konusunda kurumsal bir kültürün oluştuğunu söylemek için ise henüz daha zamanımız var. İş sürekliliği konusundaki farkındalık artsa da finans ve telekom sektörleri dışındaki alanlarda iş sürekliliğine gerekli düzeyde önem verilmediği ortaya çıkıyor.
Diğer yandan iş sürekliliği belirli bir birikim ve tecrübeye ihtiyaç duyduğu için, ilk planlama ve uygulamada profesyonel bir yardım alınması öneriliyor.
Tüm bilişim sektöründe olduğu gibi iş sürekliliği alanında da gündem bulut bilişim bir yandan da. Şu bir gerçek, iş sürekliliğine yönelik bir özellik veya yenilik içermeyen hiçbir teknolojinin artık yaşama şansı yok. Bu da bulut bilişimi önümüzdeki dönem iş sürekliliği açısından da öne çıkaracak gibi görünüyor.