“Şirketler bu konuya çok bilinçli veya ihtiyacını bilerek yatırımlar yapmıyor. Biz bu yüzden önce müşterinin altyapısında neler olduğunu anlıyor, sunucu, yedekleme ve üzerindeki uygulamalar, bunların kritikliği ile ilgili kontrol listesini müşterimizle birlikte dolduruyoruz. Daha sonra proje mimarı arkadaşımız ve satıştaki arkadaşımız bu yanıtlarla bir çözüm önerisi hazırlıyor, müşteriye çözümü ve faydayı anlatıyor, maliyet ve fayda arasındaki resmi ortaya koyuyorlar. Böylece şirkete, ihtiyacına ve altyapısına uygun çözümler oluşturuluyor.”
Tüm paydaşlarla adım adım ilerleyiş
Gelmezgil, felaket yönetimi uygulamalarına özellikle sigorta, üretim sektörü ile, kısmen perakende ve kamu sektörünün ilgisinin ön planda olduğunu belirtti. Türkiye çapında kendilerine ait 65 hizmet noktası ile her yere ulaşabildiklerine dikkat çeken ve bu yaygınlık sayesinde hizmet ihtiyaçlarına hızlı yanıt verebildiklerini söyleyen Gelmezgil, hizmet ve çözüm yapısını bütünleştirdiklerini belirtti. “Sadece çözüm veya servis değil, bunların bütünleştirilmesi ile kalite ve hız, uygun maliyetle sunuluyor” açıklamasını da ekleyen Gelmezgil, çalışma stratejileri hakkında şu bilgileri verdi:
“Bu modelin dünyada örnekleri çok, ama Türkiye’de fazla yok. Bir projenin analiz süreci ortalama 1-2 hafta sürüyor ve en karmaşık yapıların da analizini yapıp, şirkete özel ihtiyacın ne olduğunu ortaya koyuyoruz. Yazılım ve donanım ihtiyaçlarını karşılamamız söz konusu olduğunda ise işin finansal boyutu gündeme geliyor. Reçeteyi yazdık. Şimdi tedavi tarafına geliyoruz.”
2012 öncelikleri belli
Felaket önleme, sanallaştırma, yedekleme ve BT güvenliği alanlarında iş sayısını artırırken bazı önceliklerle yol alacaklarını söyleyen Fatih Gelmezgil, şu detayları paylaştı:
“Birincisi; bulut bilişim gündemde ve bunu alan şirketin, kullanıcı tarafına da ihtiyacı olacak. Bu amaçla yurtdışından iki firmayla masaüstü sanallaştırma ile ilgili iş ortaklığı kurma sürecindeyiz. İkinci konumuz iş analitiği yaklaşımı. Bu konuda farkındalık oluştu ve eskiden üst segmentte kurgulanan bu tarz çözümler, artık orta segmente de yayılmaya başladı. Bu alanda da bir iş ortaklığı ile ilgili çalışıyoruz. Bu iki konuda yılın ikinci yarısında çok daha aktif olacağız. Bu başlıklarda asıl büyüme ise 2013 ve sonrasında görülecek. Üçüncü konu da; saha hizmetleri servis organizasyonumuzu yeniden tasarlamak.”