Birleşme pazar payını artırdı, hedef 3 sene içinde dört kat büyüme
Türkiye’de 2010’un ilk çeyreğinde kurumsal sınıfta 520 bin port satıldığını, HP ve 3Com toplamının port satışında yüzde 42’lik pay ile ilk sırada yer aldığını dile getiren Arbak, kurumsal alanda da hizmet verdikleri dört ana alanın yüzde 70’lik bölümünü kapsayan iki kategoride ömür boyu garanti sağladıklarını da vurguladı. HPN olarak hedeflerine de değinen Arbak, “2010’un ilk çeyreğinde Türkiye’deki pazar payımızı 280 bin kurumsal bağlantı noktası ile yüzde 42 oranında artırdık ve bu birleşme ile ulusal pazarda bir numara olmayı hedefliyoruz. Çalışan sayımızı ve kaynaklarımızı 2 katına çıkardık ve gelişmeye devam edeceğiz. Gelişme sürecimizi 3 yıl içinde tamamlamayı planlıyoruz. Nihai hedefimiz 3 yılda 4 kat büyümektir. Bu büyük atılımı 3Com’la birleşmemizi 1 Temmuz’da tamamlayarak başlattık” şeklinde konuştu. İleriki süreçte bu hedefleri doğrultusunda kampanyalar gibi lokal inisiyatifler kullanabileceklerini de belirten Arbak, “HP teknoloji finans” la yaptıkları operasyonel leasingde de 5 senelik kiralama dönemine geçişin de söz konusu olabileceğini de dile getirdi.
Ağ eğitimleri için yeni projeler
Ağ hizmetleri açısından önem kazanan eğitim konusunda da yeni adımları olacağını belirten Arbak, “Kurumsal müşterilere yönelik 2 yıldır sürdürdüğümüz eğitim projesi kapsamında 172 şirket eğitim aldı. Son kullanıcıya yönelik ağ eğitimi için de yeni bir projemiz var. Bu konuda çalışıyoruz. Türkiye’ye özel olarak bir eğitim şirketi ile işbirliği yaparak ağ eğitimleri düzenleyeceğiz” diye konuştu. Ağ pazarının değiştiğine ve ağa odaklanan pazar olmaktan çıkarak, BT’nin her alanına yöneldiğine de işaret eden Arbak, Türkiye’de kamuda, üniversitelerin en az 90 tanesinde, hastanelerin yüzde 70’inde bulunduklarını da kaydetti.