Pandemi sürecinde tüm müşteri hizmetleri ekibini evden çalışma modeline geçiren Vodafone, bu modelden yola çıkarak tasarladığı “yeni nesil çalışma sistemi”ni Vodafone Müşteri Hizmetleri’nde uygulamaya başladı. Vodafone, bu sistemle kişilere dijitalleşme sayesinde istedikleri yerden, istedikleri şekilde ve istedikleri kadar çalışma imkânı verecek. Daha önce çalışma hayatına katılmamış, ama bir şekilde çalışarak aile ekonomisine katkıda bulunmak isteyen ev kadınları, engelli bireyler ve üniversite öğrencileri başta olmak üzere esnek çalışma düzenine uyum sağlayabilecek herkes Vodafone’un yeni nesil çalışma sistemine dahil olabilecek. “Herkese her yerden iş” mottosuyla geliştirilen yeni sistemle, çağrı merkezi çalışan sayısının bir yıl içinde 10 bin seviyesine çıkarılması ve çağrı merkezi hizmetinin Türkiye’nin 81 iline yayılması hedefleniyor.
E-atık sorununa sistemsel bir çözüm aramak amacıyla Vodafone tarafından imeceLAB yürütücülüğünde hayata geçirilen açık inovasyon programı ReWorld için başvuru süreci başladı. Programa tüm Türkiye’den 18-30 yaş arasındaki üniversite veya yüksek lisans öğrencileri, yeni mezunlar ve genç profesyoneller katılabilecek. Katılımcılardan “E-atık sorununa nasıl kapsayıcı, sistematik ve döngüsel çözümler üretiriz?” sorusuna yönelik yenilikçi, teknolojik ve sürdürülebilir çözüm önerileri geliştirmeleri istenecek. Başvuruların Vodafone ve imeceLAB web sitelerinden alınacağı programa son katılım tarihi ise 18 Ekim. Sürece 2-5 kişilik takımlar halinde başvuran gençler arasından seçilecek 15 takım, 2 ay boyunca sistemsel düşünce, döngüsellik ve insan odaklı tasarım metodolojisini takip eden ön kuluçka müfredatına göre eğitimler alırken, e-atık konusu ile ilgili Türkiye’den ve globalden alanında uzman isimlerle seminer ve söyleşilerde bir araya gelecek. Katılımcılar, süreçte sağlanan mentorluk programı ile farklı disiplinlerden 80’i aşkın mentorla görüşerek projelerini ilerletme imkânı bulacak. Ayrıca, ön kuluçka süreci sonunda seçici kurul tarafından seçilecek 3-4 takım, kuluçka sürecine dahil edilecek ve projelerini geliştirmeleri için katkı sağlayacak çeşitli eğitim ve ödüllerin de sahibi olacak. Tüm süreç, dijital platformlardan online olarak yürütülecek.
Kadınlar için önce eğitim, sonra istihdam fırsatı
Türkiye Vodafone Vakfı desteğiyle Türkiye İş Kurumu ve Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü işbirliğiyle hayata geçirilen “Dijital Benim İşim” projesiyle, 18 yaş üstü kadınların dijital becerilerinin artırılması amaçlanıyor. Biri “Dijital Okuryazarlık”, diğeri “Dijital Pazarlama” olmak üzere 2 farklı eğitim programının hazırlandığı projede, kadınlara sınıf içinde ve dijital ortamda eğitim verilecek. “Dijital Benim İşim” projesinin ilk yılında 11 ilde yaklaşık 12 bin kadına eğitim verilmesi hedefleniyor. Proje eğitimleri İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Samsun, Mardin, Afyonkarahisar, Elazığ, Sivas ve Ağrı’da düzenlenecek. Eğitimler, proje illerinde yer alan Halk Eğitim Merkezlerindeki toplam 140 eğitimci tarafından verilecek. Eğitimlerin bir kısmı sınıf içinde yüz yüze verilen eğitimler, bir kısmı da dijital kanallar üzerinden izlenecek videolar şeklinde olacak. Eğitimlere başvurular, Halk Eğitim Merkezleri ve Türkiye Vodafone Vakfı sitesi http://turkiyevodafonevakfi.org.tr/ üzerinden yapılacak. Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü de “Dijital Benim İşim” eğitimlerini kendi veritabanında bulunan kadınlara duyurarak projeye katkıda bulunacak. Böylece eğitimlere, sadece Halk Eğitim Merkezlerinden değil, Türkiye İş Kurumu veritabanında yer alan kadınlardan da katılım olacak.
“Dijital Okuryazarlık” eğitimleri toplam 24 saat sürecek. Bu eğitimlerde kadınlara Bilgisayarın Temel Özellikleriyle Kullanımı, Dijital Ortamda İçerik Üretimi, Elektronik Haberleşme Yöntemleri, Arama Motorları ve Kullanımı, Web Sitesi Kavramı ve Amacına Uygun Kullanımı, Mobil İmkânlar ve Hizmetlerden Faydalanma, Sosyal Medya Kullanımı, Arama Motoru Pazarlaması, Bilgi ve Veri Güvenliği, Dijital Etik, Bilinçli Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı konularında bilgi verilecek. “Dijital Pazarlama” eğitimleri ise toplam 40 saat sürecek. Bu eğitimlerde kadınlara Pazarlamaya Giriş ve Dijital Pazarlamanın Temelleri, Sosyal Medya Yönetimi, Görsel Üretimi ve Yönetimi, Mobil Pazarlama, Dijital Pazarlamada Güncel Stratejiler, E-Posta Pazarlama, Halkla İlişkilerde Temel Yaklaşımlar ve Dijitalde İtibar Yönetimi, Yasal Düzenlemeler, E-Ticaret, Arama Motoru Pazarlaması, Sosyal Medya Yönetimi konularında bilgi verilecek.