Avansas.com Genel Müdürü Rainer Thews; ofis malzemeleri alım ihtiyaçlarını e-ticarete taşıyarak, farklı segmentlerde müşterileri ihtiyaçlarına hizmet verdiklerini, 2012 yılından bu yana 20 milyon TL’yi aşan yatırım yaptıklarını söyledi.
Öte yandan, Avansas.com’un 2012 yılı sonunda yaptırdığı KOBİ’lerin ofis tüketim alışkanlıkları araştırmasında da ilginç sonuçlara rastlanıyor. Türkiye çapında yapılan araştırmaya göre: KOBİ’ler tarafından çevrimiçi satın alımlar ‘en son satın alım yolu’ olarak görülüyor. Satın almada karar verme noktası ise patronlar. Araştırmaya göre; şirketler her türlü ofis malzemesi için 1 ayda toplam ortalama 762 TL’lik harcama yapıyor. KOBİ’lerin, çevrimiçi alışveriş yapmamalarının nedenlerin başında ise; güven duymamaları, yeterli çeşit bulamamaları, siparişlerin zamanında teslim edilmemesi ve yeterli kampanyaların olmaması geliyor.
Yapılan genel e-ticaret araştırmasına göre ise; Türkiye Avrupa’daki 6’ıncı en büyük internet nüfusuna sahip. 2012 yılında, toplamda Türkiye’de 12,5 milyar dolarlık bir e-ticaret satışı söz konusu. Tüm bu araştırma sonuçlarını dikkate alarak iş modellerini geliştirdiklerini belirten Thews; “Her ay bin şirket müşterimiz oluyor ve hızla büyüyoruz” dedi.