Bu yılın ilk yarısında en büyük artış radyo reklamlarında ve sinema reklam yatırımlarında olurken, dijital reklam yatırımlarındaki büyüme de istikrarlı biçimde sürüyor. 2016’nın ilk 6 ayında dijital reklam yatırımı toplamda 808.21 milyon TL'ye ulaştı. Bu rakamlara display, mobil ve arama da dahil. Dijital reklam yatırımlarındaki dağılım içinde ise mobil, yüzde 41.78'lik artış ile öne çıkan reklam alanı oldu. İkinciliği yüzde 11.54 ile arama, üçüncülüğü ise yüzde 9.11'lik pay ile display uygulamaları aldı.
Öte yandan, 2016’nın ilk 6 ayında gazetelerin ve dergilerin reklam yatırımından aldığı pay düşüş sergilerken, 2016 sonunda tüm dünyada reklam yatırımlarının yüzde 6,5 büyümesi bekleniyor. Reklam yatırımının GSYH’ya oranı açısından bakıldığında ise dünya ortalaması binde 75 civarındayken, bu oran Türkiye’de binde 30-35 olarak gerçekleşiyor. Ekonomik kriz yaşanan ülkelerin reklam yatırımı/GSYH oranının Türkiye’nin üstünde olduğu görülüyor. 2016 beklentisi ise bu oranın Türkiye için binde 35 olması yönünde.