Trafikte çözüm navigasyonda
Ericsson ConsumerLab Raporu’na göre; araştırmaya katılanların yüzde 8’i restoranlarda kullanılan malzeme içeriklerini kontrol eden bir uygulamanın varlığından haberdar olduğunu söylerken, yüzde 61’i ise gelecek üç yıl içinde bu uygulamanın yaygın bir uygulama haline geleceğini düşünüyor. Araştırma ile öne çıkan bir sonuca göre de, şehirde yaşayanlar en çok alışveriş, restoran ve sosyal aktiviteler ile ilgili konularda memnun. Trafik, yetkililerle iletişim, çocuk ve yaşlı bakımı konularında ise tatminsizlik söz konusu. Buna karşılık, araştırmaya göre, akıllı telefon sahiplerinin yüzde 47’si, trafik problemini çözmek için, kişisel navigasyon uygulamalarıyla ilgileniyor. Kullanıcıların yüzde 47’si ise bu navigasyon uygulamalarını ceplere mobil operatörlerin getireceğine inanıyor. Kullanıcılar, akıllı telefonları üzerinden daha gelişmiş servislere ulaşmayı ve yetkililerle daha kolay iletişim kurabilmeyi istiyor. Yine araştırmaya göre, genç çiftlerin ve ebeveynlerin yüzde 10-15’i şehirlerde yaşlı ve çocuk bakımında BT destekli servislerin kullanıldığını düşünürken, yüzde 64-68’i ise, bu başlıktaki hizmetlerin üç yıl içinde erişilebilir olacağı inancında.