Buluttan kaçış yok
Etkinlikte görüştüğümüz, bulutun en önemli faydasını ‘ölçeklendirme’ olarak gösteren Citrix Bulut Platform Grubu Pazarlama Bölümü Kıdemli Direktörü Thomas McCafferty, bulut pazarlama yaklaşımlarını bu fayda üstüne kurduklarını belirtti. “Her ölçekte şirketin tercihinin melez yapı olduğunu söyleyebilirim” diyen McCafferty’e göre, bu yapının kullanımını daha da desteklemek için bazı standartlar, düzenlemelerde yenilemeler olacak. Odak noktalarını servis sağlayıcılar ve şirketler olarak ikiye ayırdıklarını, şirketleri bulut konusunda eğitmeye her zaman öncelik verdiklerini belirten McCafferty, şu detayları paylaştı: “Her şeyin başı; şirketin kendisini ve ihtiyaçlarını bilmesi. Gelecek 10-15 yıllarını kurtaracak bir yatırımı nasıl yapacaklarını anlatıyor, onların bu şekilde bakmasını sağlamayı hedefliyoruz. Japonya, ABD ve Güney Amerika bulut konusunda ön sıradaki pazarlarımız. Gelecek 5 yıl içinde her ölçekte şirket için bulut bir gereklilik halini alacak. En azından her şirket, genel bulut ortamını kullanacak ve bunun üstüne isterse, özel veya melez yapılarını kurgulayabilecek.”
Yunanistan’da ‘kriz destekli’ bulut ilgisi
Citrix Doğu EMEA Bölgesi Kanal Satış ve Geliştirme Direktörü Thomas Huber, Türkiye pazarının kendileri için önemine dikkat çekerken, “Türkiye’de benzersiz bir farka sahibiz. Ülkedeki telekom ve bankacılık sektörlerinde çok güçlüyüz ve diğer Avrupa ülkeleri ile kıyasladığımızda bu iki sektörde Türkiye’de ağırlığa sahibiz” dedi. Türkiye pazarında telekom sektörü öncelikli bulut teknoloji ilgisine de dikkat çeken Huber, devam etti:
“Türkiye’de bir eğilim de oyun sektörü ve bu servisleri sunan şirketlerin bulut teknolojilerimize ilgisi. Yunanistan da önemli pazar. Çünkü bulut, onlara tasarruflu bilişim olanağı sunuyor.”