Erken hazırlanmak fayda sağlar
e-Dönüşüm yolculuğuna başlamış firmalar, genellikle Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) çıkardığı tebliğler sonucunda e-Dönüşüm zorunluluğuyla yola koyuluyorlar. Oysa Şerif A. Beykoz’un da dikkat çektiği gibi, dijital dönüşüm dalgası hızla ilerlerken, e-Dönüşümü zorunluluktan ibaret görmek, firmalarda değişimin, zorunlu görünen bu dönüşümün büyük endişelere de yol açmasına sebep oluyor. “Firmaların, zorunlu hale gelmeyi beklemeden e-Dönüşüm yolculukları için hazırlık yapmaları, süreci en iyi şekilde ilerletmeleri konusunda onlara büyük katkı sağlayacaktır” önerisini yapan Beykoz, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını ise şöyle anlattı:
“Firmalar, e-Dönüşüm süreçlerine e-Fatura, e-Arşiv ve e-Defter uygulamalarını hayata geçirerek başlıyorlar. Bu uygulamalar, günlük faturalaşma ve muhasebe süreçlerinin fiziksel ortamdan elektronik ortama taşınmasını ve içeride işleyen tüm muhasebe işlemlerinin, hızlanmasını, eski faturalarını dijital ortamda saklayabilmelerini ve gerektiğinde rahatlıkla ulaşmalarını sağlarken arka planda da kâğıt, mürekkep, basım, kargolama gibi süreçlerde ciddi bir maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor.”
Ar-Ge çalışmaları devam edecek
2017 için hedef büyüme oranını 2018’de de yakalayacakları beklentisini dile getiren Şerif A. Beykoz, 2018 yılı önceliklerini şöyle paylaştı:
“Yeni yılda, e-Dönüşüm ürünlerinin yanında kişiselleştirilmiş doküman yönetimi (CCM) çözümlerimiz kapsamında da yeni çalışmalarımız olacak. 2018 yılında, “Fintech” alanında yapmakta olduğumuz yatırımları hızlandıracağız. Türkiye’nin en büyük ve kapsamlı fatura platformu olma özelliğimizi yeni ürünlerle destekleyerek devam edeceğiz. Finansal çözümler platformumuz “ParanTez”, mobil ödeme platformumuz “PayALL” ve birçok yeni ürünümüz, pazarı yönlendirici ve yönetici konumumuzu güçlendirecek. Ar-Ge’sini yaptığımız sıkıştırma ve saklama konularındaki inovatif teknolojilere yatırım yapmaya devam edeceğiz. Firmaların Ocak 2018’e kadar e-Fatura altyapısına geçmesi noktasında bu konuda birçok kurum hizmet vermeye çalışıyor. Ancak burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus, doğru çözümlerin doğru altyapı ile verilmesi. Biz ayda 6 bin 500’e yakın kuruma hizmet veriyoruz. Şu anda Türkiye’deki kurumsal faturalaşmanın yüzde 40’ı, bireysel faturada da yüzde 80’i Digital Planet’in sunduğu çözümler üzerinden gerçekleşiyor.”