“Geliştik, değiştik, ülkemizin özel ve kamu sektörlerinde önemli kurumlarına çözüm sağlama şansı yakaladık” diyen Şimşek, temsilciliklerini yaptıkları markaların ürünleri ve bilgi birikimiyle, kurumlara iş verimliliğini sağlayan, zaman ve maliyet avantajları getiren çözümler sunduklarını kaydetti. Şimşek, bu çözümleri Türkiye’nin farklı sektörlerinde önde gelen kurumlarının yanı sıra içinde bulunduğumuz coğrafyadaki komşu ülkelerdeki önde gelen kurumlara da sunduklarını ifade etti.
“Hiç bitmeyen bir öğrenme sürecimiz var, değişikliklere hemen uyum sağlayabiliyoruz”
Sektörde ciddi tecrübeler kazandıklarını anlatan Şimşek, Türkiye’de bankacılık, perakende, telekom, sigorta, ilaç, enerji gibi dikey sektörlerde kendi bilgi birikimlerinin yanına küresel yazılım devlerinin de gücünü alarak hareket ettiklerini dile getirdi. Şimşek, on yıl önce tek bir iş ortağı ve tek bir müşteri ile çıktıkları yolda bugün Türkiye’nin kendi sektöründe öncü kurumlarıyla çalıştıklarını, bu kurumlara iş analitiği, müşteri analitiği, risk yönetimi, suistimal tespiti çözümleri, veri ambarı, veri kalitesi ve veri yönetimi çözümleri anlamında ciddi bir portföy sunduklarını belirtirken, sözlerini şu şekilde sürdürdü:
“Akbank, Turkcell, Allianz, EPDK gibi büyük değerlerle başarı öyküleri oluşturduk. Ereteam’i rakiplerinden farklı kılan tarafların başında, deneyimli kadrolarının bütün sorumluluk seviyelerinde, değişen iş ihtiyaçlarına göre gelişen küresel teknoloji çözümlerini müşterilere ve pazara çok hızlı biçimde uyum sağlaması geliyor. Hiç bitmeyen bir öğrenme sürecimiz var. Her zaman müşteriden bir iki adım ötede olma zorunluluğumuz var. İş zekâsı gibi niş bir alanda iş analitiği dünyasının her bacağına odaklanmış başka şirket yok. Verinin ve veri yönetiminin olduğu, verinin analitik güce döndüğü ve kurumlara ciddi şekilde değer kattığı her noktada gerek mutfakta gerekse vitrinde Ereteam olarak biz varız. Bundan sonra da önceliğimiz her zaman iş ihtiyaçları olacak.”
İş analitiği yöneticilerin ajandasında ilk sırada
İş analitiği konusunun önemini vurgulayan Kutlay Erdal Şimşek, iş analitiğinin direkt veya dolaylı olarak etkilediği tüm konuların şu anda hem Türkiye’de hem dünyada şirket üst düzey yönetici ajandalarının üst sıralarında olduğunu ifade etti. Şimşek, sadece büyük değil küçük ve orta ölçekli kurumlarda da iş analitiğinin kullanılmaya başlandığına değinirken, “Geçmişte önce müşterilere iş zekâsı nedir diye anlatıyorduk. Artık buna ihtiyaç duyulmuyor. İş zekâsı konusunda bir bilinç oluştu. Büyüyen, kurumsallaşmaya çalışan şirketler iş analitiği ile çok yakından ilgili. Tüm iş ihtiyaçlarını analitik dünyada kapsayacak yerleşik ve bulut çözümleri sağlayabilmek bizim de ajandamızda ilk sırada. Bunu yaparken Ereteam’in 10 yıllık tecrübesi en büyük güvencemizdir” şeklinde konuştu.
“Profesyonelce sunduğumuz hizmetin arkasında son derece amatör bir ruh var”
Geçtiğimiz üç sene içerisinde organizasyon birimlerini yenilediklerini kaydeden Ereteam Genel Müdür Yardımcısı Murat Bozacıoğlu, şunları kaydetti:
“Artık bir proje yönetim ofisimiz var. Projenin yönetim kalitesini takip eden, metodojilerin uygun şekilde yürütülmesini denetleyen, Türkiye’nin en büyük iş analitiği ekibine sahibiz. Bu konuların hiçbiri üniversitelerde öğretilmiyor henüz. Bizim uğraştığımız alanlarla ilgili uzmanları biz yetiştiriyoruz. Türkiye ekonomisinin süper ligindeki şirketlerle çalışıyoruz. Yaşayan projeler gerçekleştiriyoruz. O yüzden müşterilerimize belli standartlar içerisinde sürekli destek sunuyoruz. Yerel destek çok önemli, müşterilerimiz de bunu önemsiyor.”
Şirket içinde 52 haftanın 30’unda eğitim düzenlediklerini kaydeden Ereteam Genel Müdür Yardımcısı Berrin Şimşek ise “Eğitime ciddi para harcıyoruz. Tüm ekibimiz için eğitime ciddi bütçe ayırdık. Sadece geçen sene ona yakın yurtdışı etkinliğine katıldık. Ereteam olarak biz de ciddi sayıda etkinlik düzenledik. Profesyonelce sunduğumuz hizmetin arkasına son derece de amatör ruhla ve motivasyonla çalışıyoruz. Kazandığız deneyimi, tecrübeyi, çıkardığımız dersleri daha da olumlu noktalara götürmeyi hedefliyoruz” dedi.