Küresel finans teknolojileri şirketi PayU, “The Next Frontier: 2021 ve Gelecekte E-Ticaret Dünyasının Umut Vadeden Pazarları” başlığıyla yayımlanan raporunda, içinde Türkiye’nin de yer aldığı beş kıtaya yayılmış 19 ülke hakkında veriler paylaştı. Rapor, karar alıcıları ve kamuoyunu ekonomide e-ticaretin payı ve genel olarak ekonomik durum hakkında bilgiler içeriyor. E-ticaretin Türk ekonomisine etkileri incelenirken, rapor Türkiye’nin e-ticaret ile küresel bazda öne geçme potansiyelini de ortaya koyuyor. Pandemi döneminde sosyal mesafenin korunmasına yönelik uygulamalar bireylerin çevrimiçi alışveriş ilgisinin artmasını sağladı ve 2020’nin ilk 6 ayında 2019’un 6 ayına göre yüzde 64 artış oldu. Rapora göre Türkler, dijital ürünlerden yararlanmaya önem veriyor. Dijital mallar üzerindeki toplam e-ticaret harcamalarının yüzde 52 büyüme potansiyelinde olduğunu gösteren rapor, buna rağmen önceki yıl yüzde 30 büyüyen sektörün bu yıl yüzde 17 büyüdüğünü gösteriyor.
Türkiye’de kozmetik ve moda sektörü hızla büyürken, Türkiye pazarı, güzellik ve kozmetik alanında EMEA bölgesinde büyük potansiyel taşıyor. Güzellik ve kozmetik harcamalarında artışın sürmesi bekleniyor. Pandemiyle birlikte eğitim de dijitale taşındı. Rapora göre e-ticarette eğitim harcamaları artış gösterdi. 2020'deki ortalama işlem değeri, PayU platformunda 2019’a göre 100 dolar arttı.