Binali Yıldırım, “Çağrı merkezleri Türkiye’nin Doğusu’na da yayıldı. Erzincan, Diyarbakır, Bitlis gibi illerimizde çağrı merkezleri bulunuyor. Sırada bekleyen birçok ilimiz yer alıyor. Bu sektörde bir kişiye istihdam yaratmanın maliyeti 5 bin TL iken bir üretim tesisinde bir kişinin istihdamı 50 bin TL’ye mal oluyor. İşte aradaki en büyük fark budur” şeklinde konuştu. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer ise şu değerlendirmelerde bulundu: “Birkaç yıl içinde çağrı merkezleri bakanımızın ısrarlı takipleri sonucunda önceki dönemlere göre 4 kat büyüdü. 2010 yılı itibarıyla dünyada 340 milyar dolarlık bir kapasiteye sahip olan bir sektör. Türkiye olarak gidecek çok yolumuz bulunuyor. 340 milyar dolarda bizim payımız 1.4 milyar TL. Sektörde 40 binden fazla masa, 55 bin çalışan sayısı bulunuyor. Çağrı merkezleri, bulunduğu bölge ekonomisine de ciddi katkılar sağlıyor.”
Yüzde 40’ı kadın, yaş ortalaması 20
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray ise Samsun Çağrı Merkezi’nin Vodafone’un müşteri hizmetleri operasyonuna katılımından duyduğu memnuniyeti ifade ederek şöyle konuştu: “Vodafone Türkiye olarak bugüne kadar ülkemize yaptığımız 10.9 milyar TL’ye ulaşan yatırımlarımızla ülkemizin sayısal dönüşüm sürecinde daha donanımlı bir geleceğe taşınmasına katkıda bulunmayı görev sayıyoruz. Dünya standartlarında müşteri hizmetleri operasyonu sağlamak üzere donatılan ve 16 milyon TL’lik yatırıma malolan Vodafone Samsun Çağrı Merkezimiz ile çağrı merkezlerimizin sayısı 5’e ulaştı. Vodafone Samsun Çağrı Merkezi’nin 600 çalışanının yüzde 40’nın kadın, yüzde 28’inin önlisans veya lisans sahibi ve yaş ortalamasının 21 olması da bizi ayrıca memnun etmektedir.”