“Y kuşağı için yaptığımız tüm araştırmalarda aynı sonuç ile karşı karşıya kalıyoruz. Yüksek güven kültürünün tüm nesillerde pozitif etkisi var, ama bu etki Y kuşağında her zaman daha yüksek. İş yerinde güven kültürünü içselleştirmiş şirketlerde çalışan Y kuşağının yüzde 89'u çalıştıkları şirketlerde uzun süre kalmayı planlıyor. Y kuşağı katıldıkları organizasyonlarda bir etki oluşturmak, faydalı olmak, değer katmak istiyor. İş yerinde bir fark yarattığını düşünen bu kuşağın temsilcileri, diğer iş arkadaşlarına göre 6 kat daha uzun bir gelecek planladıklarını ifade ediyor. En iyi işverenlerde çalışan X kuşağı çalışanları, liste dışı kalan şirketlerdeki akranlarına göre mevcut işyerlerinde kalmaya 15, Y kuşağı ise 20 kat daha yatkın. Şirketler, Y kuşağı odaklı stratejiler geliştirmeli. Bu kuşağa samimiyetle liderlik edilmeli. Temel değerler tanımlanmalı ve bu değerler iş süreçlerine taşınmalı. İşveren markası güçlendirilmeli. Konuya tümleşik açıdan yaklaşılarak tüm çalışanlar için mükemmel bir işyeri inşa edilmeli.”