Katot kısmında geleceğin elektronik malzemesi grafenden faydalanılan bu bataryalar 3 volt ile şarj olurken 2.8 volt enerji sağlayabiliyorlar. Yani verimliliği yaklaşık yüzde 93. Verimliliğin bu kadar yüksek olması, ısınma ihtimallerini de ortadan kaldırıyor.
Kilogram başına düşen enerji miktarı karşılaştırmasında petrol ile yarıştığı söylenen bataryaların kullanıldığı elektrikli araçların şehirlerarası değil, ülkeler arası yolculuk yapabileceği söyleniyor.
Lityum-hava bataryalarının soluduğumuz hava ile çalışması planlanırken şimdiki prototipler saf oksijenle çalışıyor. Gelecekte bu bataryaların kullanımının başlamasıyla mobil sektörde yeni bir devrim gerçekleşecektir. Her yeni batarya teknolojisi bizi heyecanlandırmayı başarsa da hala yeni bataryalar için beklemekteyiz. Umuyoruz bu bekleyiş fazla uzun sürmez.