Zyxel’in 2010 hedefi yüzde 40 büyüme
Zyxel Türkiye, Ortadoğu, Türkiye ve Afrika (META) bölgesinde faaliyetlerini yoğunlaştırıyor. Bölgeye mühendislik seviyesinde destek verdiklerini belirten Vefa Tarhan, “Bölgelerin eğitimlerini burada gerçekleştiriyoruz. Ofisimizde 200 kişiyi istihdam etmeyi hedefliyoruz. Bölgeye hizmet veren nokta olacağız. Şu anda servisle başladık. İlerde satış da olacak. İşlem ve satış hacmiyle ciromuzu 100 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. 2010 yılı sonu itibariyle bunu gerçekleştirmek istiyoruz, ancak temkinli gidiyoruz. Bu biraz da genel duruma ve çıkacak fırsatlara bağlı. 2010’da büyüme hedefimizi yüzde 40 olarak belirledik” dedi.
Ana eğilim genişbant
Yeni ürünler için veri depolama çözümü demenin kısıtlayıcı bir tanım olacağını belirten Zyxel Türkiye Ürün Yöneticisi Şamil Doğan, ürünlerin paylaşım kavramı üzerine kurulduğunu ve özelliklerinin çeşitlendiğini belirtti. Sayısal ev kavramını destekleyen genişbant teknolojisinin kullanıldığı ürünlere dikkat çeken Doğan, paylaşımın tüm bu cihazlarda ortak konu olduğunu vurguladı. Bunun yanı sıra güvenlik, hız, erişebilirlik, sürdürülebilirlik kavramlarının ürünlerinde kritik olduğunu belirten Doğan, paylaşımla genişbant internet erişiminin öne çıktığını vurguladı. İnternette içerik yapısının değiştşğini belirten Doğan; “Şu anda sadece video paylaşım sitelerinde yer alan içerik, internetteki toplam içeriğin yüzde 30’una ulaştı. 2012 yılında bu miktarın yüzde 50’ye erişeceğinin öngörülüyor. Buna bağlı olarak paylaşım kriterleri değişiyor.”