IoT bankaların ilgisini çekiyor
Rekabetin olduğu her yerde müşteriler açısından avantajlı bir ortam oluşuyor. Bu sayede sektördeki herkes, müşterinin ilgisini çekip ürün kullanılabilirliğini artırmak için yatırımlar yapmak zorunda kalıyor. Bu ürün çeşitliliğini de destekliyor. “Şu an bu rekabeti bankalarda dijital cüzdan alanında görüyoruz” yorumunu yapan Kadir Mustafa Öztürk, 2016 yılı beklentilerini ise şöyle anlattı:
“Bankacılık sektöründe bireysel anlamda sosyal hesaplar ve dijital cüzdan üzerinden yapılan işlemler, kurumsal anlamda da IoT, büyük veri ve şu an için bulut bankacılığı tarafında regülatif kısıtlamalar olduğu için bankaların yan ürünlerin geliştirmesini yaptıkları bulut bankacılığı üzerine yoğunlaşacaklar. Özellikle IoT, bankaların ilgisini çeken bir konu. Çünkü müşteriye daha iyi hizmeti götürebilmek için bunun nimetlerinden hem pazarlama faaliyetlerinde hem operasyonel verimlilik anlamında fayda sağlayacaklar. Buradan elde ettikleri verileri de bankaların esas işi olan risk hesaplamada kullanacaklar. Ayrıca uzun dönemde finans sektöründe inovasyon anlamında ismini çokça duymaya başlayacağımız BlockChain hayatlarımıza girecek. Yurt dışında büyük bankaların çoğu yavaş yavaş bu protokolü destekleme kararı almaya başladılar. Finans sektöründeki firmaların dünya üzerinde hem kendi içinde hem de müşterileri ile yapacakları parasal işlemlerde güvenli ve ucuz bir iletişim protokolü sağlanıyor olacak.”