İhracata destek ödemesiyle ilgili belgelerin elektronik ortamda e-imza uygulaması kullanılarak gönderilebilmesi zamandan tasarruf sağlayacak. Şirketlerin e-imza uygulaması çerçevesinde otomasyon sistemlerine yükledikleri destek ödemesine konu belgelerin eksiksiz şekilde muhafaza yükümlülüğü ve denetime karşı sorumluluğu ise destek başvurusunda bulunulmasından itibaren 10 yıl boyunca firma yetkililerine ait olacak. Uygulamanın ihracata destek başvuruları alanında büyük kolaylık sağlayacağını söyleyen E-Güven Genel Müdürü Can Orhun, şu bilgileri paylaştı:
“Elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantileyen e-imza, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahip. E-imzanın ihracat alanında yaygınlaşması, iş süreçlerinde iyileşme ve maliyet tasarrufuyla birlikte işlemlerin daha hızlı ve kolay yapılmasını sağlayacak. İhracat yapan işletmeler; kırtasiye, yol, kargo masraflarını ve bürokratik işlemlerden kaynaklanan zaman kayıplarını geride bırakıyor. E-imza, kağıt masraflarından tasarruf sağlarken, arşivleme kolaylığı da getiriyor.”