Marsh Türkiye IT Direktörü Aslan Pinhas: “CRM, DİJİTAL ÇAĞIN OLMAZSA OLMAZI”

2 dakika okuma süresi.

“CRM konusunda her ne kadar grup şirketlerimizin kullandığı ortak çözümlerimiz mevcut olsa da, dünya çapında 80 bin kişinin çalıştığı ve 100'ün üzerinde ülkede temsil edilen bir kurum olmamız nedeni ile farklı coğrafyalarda, farklı regülasyonlarda, farklı araçların kullanımına gerek duyulmuş ve zaman içinde farklı sistemler de oluşturulmuş. Türkiye'de de 20 seneyi aşkın sürede modüler yapıda bir sistem geliştirilmiş. Bu kapsamda CRM, poliçe yönetim sistemi, muhasebe sistemi, sigorta şirketi/banka entegrasyonları gibi farklı araçlar tasarlanmış, zaman içinde bunların teknoloji renovasyonları yapılmış. Türkiye'deki regülasyonlar, Avrupa Birliği ya da ABD regülasyonuyla yüzde 100 uyumlu olmadığı için burada kendi sistemlerimizi yönetiyoruz ve lokal geliştirmelerimize devam ediyoruz. CRM tarafında ağırlıklı olarak şirketin, yerelleştirilmiş bir uygulaması var. Bunun en büyük avantajı kurumsal hafızanın oluşması ve tüm bilginin tek kaynakta toparlanması. CRM, dijital çağda zaten olmazsa olmaz. Çünkü veri önümüzdeki dönemde kurumlar için en büyük değer.

IT yöneticileri olarak bir çözüm veya ürün geliştirirken kendimizi müşteri tarafına da koymamız gerekiyor. Sadece şirkette çalışanlarının değil, tüm proje ekiplerinin, süreç danışmanlığı veren tarafların da kurumun yaptığı işi çok iyi anlayıp, dizaynı ona göre yapması gerekiyor ki başarılı bir CRM projesi ortaya çıksın. Bir CRM projesi yaparken arka planda doküman yönetimi ve arşivleme de çok önemli. CRM kurumun hayatında birinci günden başlamalı. Yani kurum ilk müşteriye gittiği, ilk satışı yaptığı andan itibaren o veriyi kaydetmeye, kurumsal hafızayı oluşturmaya başlamalı. Dolayısıyla bir kurumun yazılım tedarikçisinden beklentisi de kurumun çalışmasına, ihtiyacına, verdiği hizmete göre doğru bir tasarım yapması ve bundan sonra sürekliliği sağlayabilecek desteği verebilmesi. Sonuçta bu tek seferlik bir iş değil. Kurum büyüdükçe, ihtiyaçlar değiştikçe CRM sisteminin de buna paralel olarak güncellenmesi, geliştirilmesi ve güne uyarlanması gerekiyor. Servis sağlayıcı şirketin bu yetkinlikte olması kurum için önem taşıyor."