Bimsa sunumunda, bankaların her sene yaptırması zorunlu olan penetrasyon (sızma) testinin amacı ve önemi üzerinde durdu. Seminerde, Outpost 24 ürünleri ile sızma testini yeni tamamlamış olan Halkbank’ten yetkililer süreç boyunca yaşadıkları tecrübeleri ve kazanımlarını konuklarla paylaştı.
Yılda en az iki test gerek
Penetrasyon testi, firmanın güvenlik sistemine 3. parti olarak giriş yapılmaya çalışılarak, sistemde olabilecek açıkların başkaları tarafından fark edilmeden önce tespit edilmesi ve kapatılmasını amaçlıyor. Sadece ağ ve sistemlerde bulunan zayıflıkların tespiti için değil aynı zamanda bilişim, bilgi güvenliği yatırımlarının verimli çalışıp çalışmadığı gibi daha pek çok konunun da açıklığa kavuşmasında rol oynuyor.
Penetrasyon testleri kurumlar için büyük önem taşıyor. Bankaya ait bir sistemin bir saldırgan tarafından ele geçirilmesi; iş kaybı, maddi kayıplar ve belki de en önemlisi kurumun prestij kaybetmesine sebep olabiliyor. Orta ve büyük ölçekli firmaların yılda en az iki kez penetrasyon testi yaptırmaları tavsiye ediliyor.